Závislost na počítačových hromadných online hrách
Podle nové německo-britské studie z roku 2007 přes deset procent lidí hrajících pravidelně počítačové hry jeví známky závislosti.
Výrazným fenoménem dneška jsou hromadné online hry (MMOG), které umožňují hrát na počítači ne o samotě, ale společně s desítkami, stovkami i tisíci jiných zájemců připojených přes internet. Hráči mohou vcházet vzájemně do kontaktu a sdílejí jeden virtuální prostor, který se nikdy nevypíná.
Nadměrně jim holdují lidé především v Asii. Ale i ve Francii a v Německu je podle odborníků mezi milovníky počítačových her jedno až dvě procenta těch, kteří se k online hrám připojují chorobně často, což má špatný vliv na jejich sociální vztahy. Podle odhadů stráví notoričtí hráči ve virtuálním světě 35 až 40 hodin týdně.
Ve Francii skoro 60 procent hráčů přiznává, že už nejméně jednou hráli deset hodin bez přestávky. To je ještě poměrně málo ve srovnání s osmadvacetiletým jihokorejským patologickým hráčem, který v roce 2005 podle agentury AFP zemřel na následky toho, že byl připojen k online hře nepřetržitě 50 hodin.
Odborníci se však domnívají, že kritériem chorobného online hráčství není počet hodin strávených na internetu, ale spíše ztráta sociálních vztahů ve skutečném světě.
"Na rozdíl od drogových závislostí je závislost na počítačových online hrách ve společnosti považovaná spíše za charakterový nedostatek než za nemoc," říká Jakob Hein, vedoucí centra závislostí v Berlíně. Je však stejně nebezpečná pro rodinné vztahy jako závislosti "klasické". Hein by proto chtěl, aby ji preventivní programy neopomíjely jako dosud.
V Německu zdravotní pojišťovny takovou diagnózu neznají a centra, kde se věnují jejímu léčení, by bylo možné spočítat na prstech jedné ruky. Hein se často setkává ve své psychiatrické ordinaci s rodiči, kteří podle svých slov raději vidí své dítě hrát počítačové hry, než kdyby kouřilo marihuanu.
"Většina specialistů se domnívá, že je načase začít brát 'kyberzávislost' vážně," poznamenává Jean-Luc Vénisse, ředitel oddělení adiktologie z nemocnice ve francouzském městě Nantes.
Největší riziko vzniku nutkavé potřeby hrát podle Vénisseho nevyvolávají akční ani strategické hry, nýbrž takzvané MMORPG - masové internetové hry "na hrdiny", kde se zúčastnění vžívají do různých rolí. Ty se totiž vyvíjejí, i když účastník není právě připojen. On pak trpí pocitem, že o něco přichází nebo že ho ostatní "postavy" fiktivního světa vylučují ze svého středu.
Za online hru nejčastěji vyvolávající závislost je považován World of Warcraft, který má po celém světě předplaceno 9,3 milionu lidí.
Dospívající, kteří masovým internetovým simulátorům propadli, mají sklon k neúspěchu ve škole, nedostatku sebevědomí a dalším obtížím. V paralelní realitě se jim prý líbí i proto, že tam nacházejí prostředí s pevnými pravidly, systémem odměn a trestů, což jim v běžném životě chybí.
Nový fenomén podle Laurenta Baupa z francouzské organizace Fórum internetových práv překvapivě nezasahuje pouze adolescenty, ale i rodiče a starší lidi.
Ironií je, že rodiče zoufající si nad svými "kyberzávislými" ratolestmi hledají radu a podporu nejčastěji zase právě na internetu.
Zdroj: ČTK
Komentáře
Jak ale přijde povinnost okamžitě jde PC stranou a musí se přestat v nejlepším.Já hraji tak v průměru 2 hod. denně,v létě ale třeba i několik dní ani škrt,mám zahradu a na poli brambory,domácí zvířectvo a to nějaké hraní po netu nezajímá,když má hlad a chce ž.át.Jak se říká všeho moc škodí .
Co se tyce Wow tak staci nekoupit predplatnou kartu.
Makyna: asi je dobré zamyslet se nad tím, proč se od té "vaší reality" odtrhují, takže to asi nebude pouze jejich chyba. Možná jsou ochuzeni o mnoho zážitků, ale na druhou stranu mnoho jiných zážitků prožívají a kdo tvrdí, že jsou odtrženi od společnosti je sám tím zaslepencem.
co to je
Souhlasím s tímto webem konechry.cz jsem nesmírně rád, že konečně něco takového vzniklo.
Poraďte mi, je nějaký způsob, jak ho z toho dostat? Nechci se s tím prostě smířit, to je cesta do pekel pro něj i pro mě.
Za jeden článek získáte 50 bodů (pokud bude méně kvalitní nebo pokud nebude zcela pokrývat vybrané téma, může být bodů méně), což je 50,- Kč, rozdodnete-li si peníze nechat vyplatit. Za mimořádně kvalitní práci jsou možné osobní bonusy.
Za své články budete dostávat body, se kterými naložíte, jak budete chtít. Buď si je necháte vyplatit (na běžný účet, přes PayPal či jako kredit na mobilní telefon), nebo si za ně necháte poslat různé dárky (jejich výčet najdete po přihlášení v sekci moje body).
1 bod = 1,- Kč.
registrujte se na galaktis.cz/s/4107/
a také tu běží super soutěž o notebook !!!
takže pokud za den napíšete 10 článků, máte 500 kč... záleží jen na vašem volém čase.. žádné vstupní poplatky !!
Se současným přítelem jsme se na tohle téma už xkrát bavili i se kvůli tomu pohádali (což je co říct, protože jinak jsme jedno tělo, jedna duše, jen tohle nás rozděluje), ale zatím beze změny...přítel přijde po práci domů, zavře se do své pracovničky a jede...a když ho chci vidět, musím klepat a čekat. Nevadí mi to, ctím jeho soukromí, ale někdy si připadám jako loudil...snažím se ho motivovat, vymýšlet různý akce - divadla, výlety...ale když ho pak vidím, jak se celý třese, jen aby už byl u compu, je mi smutno asi jako tobě.
A jak dlouho jste spolu? Mluvili jste s manželem o tom, co tě trápí? Pomáhá ti třeba v domácnosti nebo s dětmi, věnuje se jim, nebo obírá o čas i je?
Jsem ráda, že jsem našla podobně postiženou...doufám, že ještě napíšeš...
Jenom protože je WoW masově hranou online hrou, kterou dneska na světě předplácí více jak 12 milionů lidí, neznamená to nutně, že je hrou nejčastěji vyvolávající závislost.
Teď mám jin= záliby, motorka, kamrádi a tak :)
Jestli tohle někdo budete číst v ranném stádiu "Gemlerství" vemte si ze mě příklad, já toho lituju dodnes, že jsem začal hrát.. tolik věcé mi uteklo :(
- Odpovědět
Pošli odkaz